kampania zakupowa
google ads

Reklama Google Ads

Jak działa kampania zakupowa?

Kampanie zakupowe to bardzo korzystne narzędzie reklamowe dla firm eCommerce. Google Shopping stanowi doskonałą platformę pozwalającą maksymalizować widoczność produktów i generować sprzedaż.

Niezależnie od tego, czy jesteś marką o ugruntowanej pozycji, czy też małą firmą, która dopiero zaczyna, mogę z powodzeniem skonfigurować i zarządzać kampanią Google Shopping, która  będzie generować zysk.

Reklamy Google Shopping są wyświetlane poniżej paska wyszukiwania, podobnie jak reklamy tekstowe, ale ponieważ nie są ograniczone do tekstu, przyciągają większą uwagę użytkowników. Mają też wyższy priorytet w wyszukiwarce niż linki sponsorowane, dlatego oferują większą widoczność marki i jej produktów przy większej liczbie wyświetleń.

Ten format reklamy jest wyjątkowo angażujący. Pokazuje dodatkowe informacje istotne dla kupujących online, takie jak tytuły produktów, obrazy, ceny, oferty specjalne, nazwy sprzedawców, lokalną dostępność, recenzje i wiele innych cennych informacji.
Poniżej prezentowane są wyniki wyszukiwania dla hasła:
"buty sportowe"

Jak wygląda współpraca?

Analiza marki i rynku

Zanim zacznę budować kampanię reklamową, muszę dobrze poznać markę, branżę, oferowane produkty i usługi, konkurencję oraz profil klientów. Przeglądam i analizuję również historię kampanii jeśli były wcześniej prowadzone.

Przygotowanie pliku produktowego

Do uruchomienia kampanii zakupowej niezbędne jest założenia konta w Google Merchant Center i przygotowanie pliku produktowego w sklepie internetowym.

Tworzenie tekstów reklamy

Wartościowe reklamy zwiększają prawdopodobieństwo odwiedzenia twojego sklepu i sfinalizowania zakupu przez potencjalnych klientów przy jednoczesnym zmniejszeniu liczby odwiedzin nie kończących się zakupem. Tym samym przyczyniają się do zmniejszenia kosztów pojedynczego kliknięcia w opublikowaną reklamę oraz całościowych kosztów kampanii.”

Wdrożenie tagów śledzących

Stworzenie tagów śledzących ruch oraz konwersje (w przypadku sklepu jest to zakup) na stronie to podstawa do późniejszej analizy i optymalizacji kampanii.
Korzystam w tym celu z narzędzi Google Ads, Analytics i Tag Manager. Odpowiednie tagi zostają umieszczone w Twojej witrynie.

Analiza wyników i raportowanie

Bez analityki nie można prawidłowo optymalizować reklam. Dlatego dzięki wdrożonym tagom, można śledzić wszystkie ważne zdarzenia na Twojej stronie internetowej - przede wszystkim sprzedaż, porzucone koszyki oraz inne interakcje użytkowników.

Optymalizacja reklamy

W oparciu o raporty, eksperymenty i informacje od klienta, nieustannie staram się optymalizować reklamy i plik produktowy.
Mogę również wdrożyć kampanię remarketingową.

Chcesz wiedzieć więcej?
Zadzwoń lub napisz!

envelopephone-handset